Wednesday, May 5, 2010

hijau~~


saat ni, aku terbyg2 keindahan sawah padi yg hijau, terbentang luas..
teringat suatu ketika dlu, pernah aku ziarah rumah seorg shbt yg terletak di kedah..
kebetulan rumah beliau berhampiran dgn sawah padi..
tenang...nyaman...sawah yg terbentang luas..entah mcm mana aku nk gmbarkan perasaan tu...
dgn anak2 kecil berlari2 di sawah padi..masing2 berlumba menaikkan layang2 masing2..sungguh terhibur hatiku waktu itu...aku sertai mereka...aku naikkan layang2 mereka..walau hakikatnya aku bukannya mahir dlm permainan itu..gembiranya mereka waktu itu..pernah terfikir di fikiran aku untuk memiliki sebuah rumah yang terletak di tengah2 sawah padi..alangkah tenangnya..damai terasa di hati..terdengar kicauan2 burung...melihat sawah padi yang terbentang..tapi...di mana sawah padi sekarang?aku sememangnya cemburu dengan anak2 jelapang padi yang memiliki aset yg berharga itu...negeri kelahiranku tidak mempunyai aset yang berharga itu..mungkin ada di sesuatu tempat yang aku mungkin tidak tahu..namun, aku pasti keluasannya pasti tidak dapat ditandingi dengan keluasan sawah padi di negeri jelapang padi...saat ini terasa agungnya kebesaran ciptaan yang Maha Esa..Subhanallah...

0 sharing is caring:

Daisypath Anniversary tickers