Monday, August 30, 2010

malam yg ke-21

salam to all..
mlm ni mlm yg ke-21 dh kan?
so,mknenye, mlm ni antara 10mlm yg terakhir...
10 mlm terakhir,kemungkinan besar,mlm ini adalah mlm lailatulqadar...
seperti yg kite sume dh tahu,mlm lailatulqadar, lebih baik dr 1000 bulan...
beruntungnya bg sesiapa yg mjumpai mlm lailatulqadar...mksd jumpe tu bkn skdr nmpk sprti pokok2 tnduk seperti sdg bsujud...tp alangkah bgsnya seandainya kite dpt mengisi mlm tersebut dgn beribadat kpd yg Esa..tahajud,membaca al-quran, berzikir, dll...
Rasulullah SAW ada bersabda, bersedialah dgn bersungguh2 utk menemui malam lailatulqadar pd MALAM2 GANJIL dlm 10MLM TERAKHIR drpd bln ramadhan...
mksdnya, mlm2 yg gnjil tersebut ialah mlm 21,23,25,27 dan 29 dr bulan ramadhan...
smga kite dpt bertemu dgn mlm lailatulqadar..dan smga amal ibadat kita ikhlas kerana Allah Taala..insyaAllah....

kasut raya saya...:-)


assalamualaikum sumer....
dh masuk 20hari kite mymbut ramadhan almubarak...thats mean, only 10 days left for us to celebrate hari raya...:-)
so, disebabkan raya dh dekat, my half ajk fiza gi cri baju raya die..bju raya fiza, kitorg dh bli dh ms kt jalan tar hri tu...kt parkson weekend lps, mmg sale la...baju2,kasut,handbag sume murah...smpt gak fiza grab 1blouse ni..hrge asal rm79.00...sales 70% i guess,so jd rm23 je..haha...lps tu,pilih2 bju raye..bajet nk bukak puasa kt bagan lalang..tp disebabkan lame sgt spend ms kt parkson, so xsmpt la nk bukak pose kt sane..yela,lps shoping2 tu sume,dh pukul 5ptg..mane smpt kn..so,bukak pose kt seremban jela...

esoknye,gi jusco lak..cri kasut raye...haha...sale jgk kt seremban 2..plannye nk bli wedges,sbb selesa kn pki wedges...tp dh byk wedges n dh selalu la plak bli wdges..dh lame xbli heel...fiza nk yg mcm ni : yg ala2 rock star..haha...sbb dh bosan ngn design yg same...so nk la kelainan sket...

pic : from google

nk yg mcm ni la..mmg dh ade dh pon dpn mate..tp my half xkasi la plak..trlalu tggi la..rock sgt la...mcm2 la die bg alasan...pki kasut tumit tggi sgt, nnti blh dpt sakit jntung, die ckp..so, last2, i said to him, ok la..u choose one for me...then he survey..tp,majoritynye, he will choose white..he choose, I try...he choose I try...n lastly, we agreed to buy this one....simple, pure coz it is white n i like it coz he choose for me..

pndgn dr dpn

pndgn dr sisi
brand : esarli
color : white
size : 4 (still longgar a bit with me)
discount : 50%
price : affordable :-)

Wednesday, August 25, 2010

saya kenal sayang saya


Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
"Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?"
"Apa kau buta, apa kau pura-pura suka"

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

"Dia mungkin bengis seperti singa"
"Tapi dia nangis tonton cerita Korea"
"Dia mungkin keras bila bersuara"
"Tapi dia jelas, jujur apa adanya"

"Aku lagi kenal dia"

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

"Saya mungkin baran tak kira masa"
"Tapi saya tahan kalau yang salah saya"
"Saya mungkin saja keras kepala"
"Tapi saya manja bila kita berdua"

"Saya kenal sayang saya"

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..

video

third sem already

currently, i already in third sem for my mster. thats mean, only 1sem left for me. yes!!!by hook or by crook, i want to finish my mster within 2years!!insyaAllah...pray for me...aminn..

saya suke tgk awak

biar org lain kate mereka suke pakai tshirt...
tapi...
saya suke tgk awak pakai bju melayu...
biar org lain kate mereka suke pakai jeans...
tapi...
saya suke tgk awak pakai kain pelikat...
biar org lain kate mereka suke pakai 'cap'...
tapi...
saye suke tgk awak pakai songkok...
sekarang...
saya dah tak nak tengok org lain dah..
sebab...
saya nampak awak je depan saye...


Sunday, August 22, 2010

22ogos2010

dalam proses colouring..

haha...ni la yg eden buat bila bosan ngn research..hoho...xla cntik sgt pon..cme minat nk mlukis tu ade...