Monday, October 31, 2011

piala malaysia 2011

 assalamualaikum sumer...
piala malaysia 2011 baru je melabuhkan tirainye 2hari yg lalu,hari sbtu..thniah la kpd juara piala malaysia kali ni iaitu negeri sembilan..tp sedih jgk sbb negeri kesayangan xdpt jd juara utk piala malaysia kali ni..xde rezeki la tu kn?tp guane2 pung, ambe bangga gok jadi ank jati ganu sbb 10thun doh dok leh gi final..bile blh gi final, this is a great achievement..kn kn? pening pale ambe,kejap ckp ganu kejap ckp omputih..:-)

ha,ni la barisan pemain2 ganu kite..peteh ganu peteh!!
hari tu jatuh hati nge apek, ni jatuh hati nge sharbinee lok..haha...jgn mrh ek,encik tunang..
tp geram gok sposen tgk sharbinie ni..bola tu die blh tgkp benonye..tp bolos jugok..sakit hati jgk tgk..ambe hok tgk kt rmh pon sakit hati, org kt stadium guane gamok?


ha ni la suasana real kt stadium..thanks to football fan sbb send gmbo ni kt ambe..


ooo..tiru katun ni ye?
pnyela smngt nk g tgk bola kt stadium..ambe je tgk kt rmh..
yela,org pompuan xsesuai g tmpt mcm ni kn???
tp,dgr citer mcm2 yg jd ms piala malaysia hari tu..ade yg kne belasah,ade yg kne kejar polis,mcm2 la..
entahla,sy xnak komen lebih2 psl tu sbb sy xthu hal yg sebenar..
papehal pon, MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA!!hehe...
PEACE NO WAR!!!(",)

Thursday, October 27, 2011

i-inova 2011

assalamualaikum sumer..lamenye xupdate blog..ni la yg jadi bile terlalu bercuti kt rmh..hehe..currently, im waiting for my viva, i hope i can finish it soon and pls pray for me..i hope it will go smoothly n i will pass my viva with flying colours..insyaAllah..
jom tgk gmbo ms i-inova hari tu..actually, im involved as 'ajk pendaftaran' during that event..tension gak rpenye jd org disebalik tabir ni..pening..so,ptg tu,dh agk2 free sket, kitorg gi lepaskn tnsion ngn main dgn bnde alah ni..first time naik atv ni, mule2 mmg berdebar gak,tp bile tgk bdk darjah 5 selambe je main bnde ni, so kitorg pn try la..mcm naik moto tp lg best sbb bnde ni lg stabil..best woo..hihi..
ni cik kema yg dtg mlwt kami pd ptg tu..credit to miss photographer,miss yani tlg ambikkan sume gmbo ni..







lps atv, ronda2 ngn kereta comel ni plak..:-)


daa...

Tuesday, October 11, 2011

october dua ribu sebelas

dear MU fan,

selamat ulangbulan & selamat ulangtahun kelahiran



p/s: thanks to k.ada perkenalkn cupcakes yg comel lote ni...sdp plok tu..

lmbtnye bln 6...cepatlah masa berlalu...:-)

Friday, October 7, 2011

Sayangnya Allah Pada Perempuan

 SAYANGNYA ALLAH PADA PEREMPUAN 

Siapa kata jadi perempuan tu SENANG

Nak kena tutup sana, tutup sini

Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

Perempuan, stoking pon kena pakai

Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari

Komfem x tahan bertutup semua

Tapi, perempuan cool jek

Tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan

Siapa kata jadi perempuan tu senang

Tiap2 bulan, mesti ada penyakit

Nak pergi kelas pon susah

Kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit

Cuba tengok budak lelaki , selamber jek

Kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit

Tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek

Tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit

Hebat kan perempuan

Siapa kata jadi perempuan tu senang

Hati ni Allah jadikan lembut betul

Cepat jek sensitif

Cuba tengok orang putus cinta

Selalu perempuan yg paling susah nak lupa

Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru

Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan

Siapa yg paling teruk menangis

Perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi

Lembut tak lembut hati perempuan

Tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki

Hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk Dengan Allah

Diorang cakap, Allah x adil

Kenapa Allah lebihkan lelaki

Kenapa perempuan kena dengar cakap suami

Kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

Padahal jadi perempuan tu sangatlah susah

Bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan

Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg bebel

Diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'

Diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki

Diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati

Kesian kan kat diorang

Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang

Diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil

Persoalannya sekarang

Betul ke Allah x adil dengan perempuan

Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa Kalau bukan kaki ibunya

Betul, isteri kena ikut cakap suami

Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya

X adil lagikah Allah pada perempuan

Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya

Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri

Cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki

Bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu

MashaAllah, hebatnya perempuan kan

Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat

Cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio

Banyak lagu pasal perempuan kan

Contohnya macam lagu SUMAIYYAH,

Jarang kita dengar lagu pasal lelaki

Sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam Tu sekali dekat dunia

Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya...

Orang akan cakap:

'Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'

Kita x pernah dengar orang cakap:

'Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'

Kan? Hebat x Allah jadikan perempuan tu

Masih x adil lagikah Allah dekat perempuan

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan

Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni

Perempuan senang nak masuk syurga

Tengok hadis ni:

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."
(Hadis Riwayat Ahmad)

X adil lagikah Allah dekat perempuan

Oh perempuan, sedarlah

Betapa sayangnya Allah dekat kita

Betapa cintanya Allah dekat kita

Tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah

Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia

Bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan

Dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah

Kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan

Sekadar perkongsian bersama 

~ Wahai kaum adam.. Hargailah wanita yg sentiasa berada disisimu.. Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak.. Adam tegur Hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya.. Didiklah dia menjadi wanita solehah krn dia adalah dari tulang rusukmu.. Lindungi dia dari fitnah dunia.~

Bukankah Hawa dicipta daripada tulang rusuk Adam untuk disayangi dan dilindungi

p/s: thanks for always advice me...u make me a better person..